Už nemusíte o své akční filmové scéně jenom snít. Teď už si to chce jen zavolat do Německa, objednat svou vlastní Eleanor a počkat, až bude na Nuseláku zácpa, mít tam nachystaného kamaráda s odtahovkou, cestou tam vyprovokovat spoustu policejních vozů (opravdu nemám tušení, co by člověk musel dělat za zhovadilost, aby tím donutil PACHy vylézt ze svých ulit) a rozjet to do centra hlavního města za účelem zažít na vlastní kůži neuvěřitelně dlouhý skok přes řadu aut. Anebo se vraťte nohama na zem a dotáhněte to jen k té objednávce, abyste si pak prostě jen tak mohli užívat vlastnictví něčeho výjimečného, co přesto naprosto každý bezpečně pozná.
Na
začátek všeho by se hodilo upozornění, že ačkoliv je Eleanor od Wheels&More hodně povedená, nejedná se o kopii originálu ale pouze o jeho repliku. O té pravé, nefalšované a licencované Eleanor bychom si mohli něco říct třeba příští týden, co vy na to? Každopádně dnes tu máme výtvor německého tunera Wheels&More, takže by bylo minimálně slušností věnovat se dnes jenom jemu. Jdeme na to…
Hvězdou filmového plátna byl těžce překopaný Shelby GT500 Mustang z roku 1967, který sice ve svém sériovém provedení vypadá dobře, ale do statutu opravdového automobilového akčního hrdiny kin mu přece jen něco chybělo. Především mnohem více atraktivity prostřednictvím jakési vrozené agresivity a dominance, kterou se v případě Wheel&More rozhodli zdůraznit použitím
nádherných třídílných 20“ disků 6Sporz. Ty sice nemají s originálem nic moc společného, ale jak už jsem upozornil, jedná se pouze o repliku, ne o licencovaný originál. Jenom jinými disky proto výčet všech rozdílů nekončí, ačkoliv svou šířkou 9 a 10 palců s obutím 235/30 a 275/30 Pirelli PZero Nero by se s originálem možná shodovaly.
Asi největším rozdílem je pohonné ústrojí. Zatímco filmový originál sází na 6.7 litru velký osmiválec, Eleanor od Wheel&More vychází z běžného Mustangu S-Code Fastback ´67, a tak si musí vystačit s kubaturou o litr menší. Nicméně i přesto motor disponuje více jak dostačující silou 350 koní s nimiž nemá sebemenší problém donutit auto k pružnému zrychlení nebo ho snad ustálit v řízeném smyku. Za lepší
ovladatelnost a symbiózu velkých kol s pohodlím posádky vděčí auto přepracovanému podvozku. Ten nyní využívá nejen nových pružin a tlumičů Koni, ale také stabilizátorů a silentbloků.
Zvenku vypadá auto jako Eleanor především proto, že používá naprosto stejné lakování včetně všech hlavních filmových prvků, ačkoliv by se našlo hned několik odlišností. Počínaje těmi velkými jako jsou úplně jiná kola, až po ty menší a celkem bezvýznamné, jako jsou například odlišná přídavná světla nebo bodovky. Jinak je všechno přesně na svém
místě – dvojice tmavých pruhů protínajících auto od předního nárazníku přes střechu až k tomu zadnímu, malá zpětná zrcátka, bezpečnostní zámky přední kapoty nebo zakončení výfuků v prazích těsně před zadními koly.
Kabina se své filmové předloze odlišuje asi úplně nejvíc, nicméně i přesto je perfektně zpracovaná a její prostředí se dá nazvat útulným, retro i sportovním zároveň. Všechna sedadla jsou potažena kůží a v některých místech jim zdatně kontruje kvalitní Alcantara. Palubní deska byla celá nově
vyrobena z hliníkových profilů a především díky svému vzhledu tvoří výborný kontrast vůči té vší kůži. Všechny budíky jsou z dílny firmy Autometer a masivní pedály zase dodává značka Tilton. Wheels&More se nezmiňuje, zda má jeho Eleanor v kufru také flanděru s rajským plynem, ale absence rudého tlačítka s nápisem „GO – BABY – GO“ jasně napovídá, že nitro byste tu hledali marně. Nebo alespoň v tomto promo-voze ano.
V sumarizaci bych chtěl především říct, že počin je to velmi dobrý. Musíte mít ovšem pořád na paměti, že se jedná pouze o repliku, která kvalit originálu prostě dosáhnout nemůže. Wheels&More prozatím cenu ani nenastínil, ale i tak se dá očekávat, že rozhodně nebude tak vysoká jako v případě pravé Eleanor. Na každý pád se nebojím říct, že jde o dobrou práci.
17.10.2008|rubrika představujeme|cizaa