Jdi na obsah Jdi na menu
 


mecedes se překonává

Na právě probíhající výstavě SEMA v Las Vegas se tváří v tvář střetla čtveřice různě pojatých Mercedesů GLK. Každý z úpravců na to šel zcela po svém a vyhlášení toho nejlepšího z nich proto zůstává na vás. Rozhodněte, zda je lepší Boulevard Customs, Brabus, Legendary Motor Company nebo RENNtech.Po konstrukční stránce rozhodně nejdivočejší pojetí úpravy Mercedesu GLK. Zhruba poloviční čelní sklo a střecha, proboha, kde je ta střecha?! Jestli čekáte, že se schovává v kufru, byť jen v podobě látkového provedení, těžce byste se zmýlili, protože tohle auto prakticky vůbec žádný kufr nemá. Jeho původní prostor nyní vyplňuje obrovský subwoofer s baterií zesilovačů, který spolu s novými reproduktory JL Audio vyrábí pořádný sound o síle 5.700 Wattů, pro nějž by rozhodně neměl být problém ozvučit celou ulici. Kromě toho, že přišla karosérie o střechu, přiblížila se o 64 mm blíže k vozovce a do blatníků se o to víc zaryly 26“ disky s nízkoprofilovými pneumatikami 295/25 ZR26. Boulevard Customs ovšem nevytvořili pouze nějaký pozérský projekt, aby bylo technickým šťouralům učiněno zadost, vybavili své dílo 381 a 344mm brzdovými kotouči svíranými šestipístovými třmeny na přední nápravě a čtyřpístovými třmeny na nápravě zadní.
Třílitrový dieselový V6 Bluetec produkuje 258 koní spojených s 610 Nm a je hlavní strojovnou tohoto vozu. Je možná trochu s podivem, že se evropský tuner pokouší prorazit na americký trh s naftovým motorem, ale Brabus věří, že právě tudy by mohla vést ta správná cesta, jak zaútočit na podvědomí lidí a získat co největší okruh zájemců. Hmm, zajímavé, ale politiku odbytu nechme stranou a pojďme se raději podívat na Brabus Widestar po stránce úprav. Představovaný automobil svému označení

opravdu dostál, protože je v bocích o celých pět čísel širší, což spolu s 295 mm širokými gumami na 21“ discích a podvozkem sníženým o 3 cm vyvolává docela dobrý první dojem. RENNtech Pikes Peak Rally Racer
RPPRR je takový malý hybridní závoďák. Malý proto, že si troufá mít v označení jeden z nejnáročnějších kopců světa a přitom nevypadá, že by strávil patřičný čas v posilovně. Na bitku s dvaceti kilometry neustálého stoupání a zatáček si troufá pouze se svými 350 koňmi a příležitostným powerboostem získaným z dočasného zapojení 54Nm elektromotoru. Tak tomu říkám odvaha. Podvozek je sestavený z komponent KW a veškerou potřebnou trakci kromě sériového pohonu všech kol zajišťují pneumatiky Nitto NT05 275/40 vpředu a 315/35 vzadu, které jsou nazuté na dvacetipalcové disky složené ze tří částí. Ostré brzdění mají zastit dva 412mm brzdové kotouče svírané osmipístovými třmeny na přední nápravě a 356mm kotouče svírané čtyřpístovými třmeny na zadní nápravě. Propracovaná aerodynamika možná u mnohých vyvolá rozporuplné pocity, ale věřte mi, že je striktně účelná, stejně jako interiér s ochranným rámem. RENNtech to asi s tím útokem na Pikes Peak myslí opravdu vážně…