honda prostě autům rozumí
Typická kombinace vlastností čistě sportovních vozů – pohon zadních kol, dvoumístný kabriolet s motorem vpředu – a moderní technologie vyvinutá pro závodní vozy, tedy extrémně tuhý rám a silný dvoulitrový závodní motor VTEC s výkonem 240 koní vybavený šestistupňovou převodovkou učinily z vozu Honda S2000 vysoce žádaný automobil na celém světě. Nyní se tento model stává ještě dokonalejším díky řadě úprav podvozku, zacílených na zajištění vyšší stability, vyšší citlivosti a jízdního pohodlí, což bylo spojeno s mnoha změnami designu a s vybrušováním detailů. Právě v dynamických parametrech podvozku se stávající Honda S2000 a nový model pro rok 2004 vzájemně liší nejvýrazněji. Ostřejší, předvídatelnější ovládání, zajišťující ještě větší požitek z řízení vozu, vyplývá z řady klíčových změn sestavy zavěšení kol a struktury karoserie: Honda si vytýčila za úkol zlepšit úroveň uchycení při současném zajištění větší přesnosti a klidnější reakce podvozku, obzvláště při jízdě na hranici možností. I když je již od svého uvedení vůz Honda S2000 znám vynikající pevností své karoserie, byla tato karoserie nyní ještě více zpevněna aby přispěla k celkovému zlepšení dynamiky podvozku. Zlepšení zahrnují novou konstrukci vzpěry mezi předními konci rámu a předkem chladiče; k tomu přibylo ještě přídavné vyztužení podpěr ramena předního závěsu, prostoru zadního blatníku a přepážky mezi kabinou a zavazadlovým prostorem a přední příčky. Méně zjevné rafinované změny zadního zavěšení zahrnují zpevněná pouzdra horních ramen. Pera a tlumiče jsou nyní tužší vpředu a měkčí u zadního závěsu, přičemž průměr zadního příčného stabilizátoru byl zmenšen o 1,8 mm. Charakteristika samořízení kol při propružení zadního zavěšení byla přitom upravena za účelem vyšší stability a pevnějšího držení vozu na vozovce. Toho se docílilo snížením sbíhavosti jak při stlačení per tak i při neutrální poloze kola, přičemž zadní střed klopení je nyní snížen o 9 mm. Součástí vylepšení jízdních a manipulačních vlastností jsou nová elegantní slitinová kola s dvojitým pětipaprskovým vzorem, zvětšená ze 16 na 17 palců v zájmu agresivnějšího vzhledu a obutá do širších pneumatik Bridgestone Potenza, zajišťujících lepší přilnavost k vozovce. Přední pneumatiky 205/55R16 byly vyměněny za 215/45R17 vpředu a zadní 225/50R16 za 245/40R17. S tím související změna dezénu z S-02 na RE050 poskytla lepší vyváženost mezi účinností na suchém a na mokrém povrchu vozovky. Ani vlastnosti řízení nezůstávají beze změny s nově nastaveným systémem EPS (Electrical Power Steering = elektricky ovládané řízení s posilovačem). Převodový poměr řízení je nyní o 7% “pomalejší”– i tužší uložení zajišťují vyšší přesnost, citlivost a přesnější reakci. A nakonec uveďme lehčí a modernější systém ABS, vybavený softwarem, který se mnohem účinněji a inteligentněji než dosud vyrovnává se situacemi, kdy se přilnavost jednoho kola k povrchu vozovky liší od jiného kola, a tím přispívá ke zlepšení stability vozu. Celkovým výsledkem je dynamická zdatnost, umožňující obdivuhodnou výkonnost dvoulitrového motoru VTEC vozu Honda S2000 – nejvyšší rychlost 241 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,2 vteřiny – při plném využití jeho možností.